Gieren kijken

16 augustus 2019 - Cantabria, Spanje

In Olmares is een leeskamer met tips voor uitstapjes. Dat ontdekten we pas na een paar dagen. Een sprong er voor ons uit: een tocht naar een uitkijkpunt waar je gieren dichtbij kon zien. En als voordeel: niet al te ver van ons vakantieverblijf, 50 minuten rijden.

De weg erheen was al prachtig, eerst door de kloof bij Potes, en dan een afslag de bergen in. Petje af voor Klaas die de bergwegen met haarspeldbochten als een professional rijdt. Inclusief toeteren in onoverzichtelijke bochten.

Op 1500 meter van het uitkijkpunt parkeerden we de auto, we dachten dat we dat stukje wel konden lopen. Nou, dat viel nog behoorlijk tegen, het was fikse klim door het bos, en boven gekomen was er gewoon een asfaltweg en een parkeerplaats.

Het uitzicht op deze mirador de Santa Catalina was werkelijk fantastisch. Het plateau hangt buiten de berg, een uitdaging met hoogtevrees, maar ik heb het toch gedaan!

211A6133-5325-4D58-A6D7-37C425F91793

Het allermooiste waren nog de gieren die langs vlogen, soms echt op ooghoogte. Het was even oefenen met de camera om ze te volgen, maar daar kregen we genoeg kansen voor.

3437CBF3-F255-4E19-9F45-7FF69781E901

Al met al een topdag.

1. Thea:
    16 augustus 2019
    Klinkt als een super mooie reis en zou er zelf zo heen willen!! Geniet er van!!
  2. Dorien en Klaas:
    16 augustus 2019
    Het is een super mooie reis, zet mar op je lijst :)